Λύκος ανάμεσα σε λύκους - Hans Fallada

 


Χίλιες πεντακόσιες σελίδες αργότερα κι αυτός ο Φάλαντα μου θύμισε περισσότερο μυθιστόρημα του 19 αιώνα παρά ένα βιβλίο που χει γραφτεί την δεκαετία του είκοσι του εικοστού. Όχι ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να προκύψει από την εποχή στην οποία διαδραματίζεται. Μια Γερμανία να μετράει τις πληγές του Α' Παγκοσμίου, να περνάει βαθιά οικονομική κρίση με έναν τρομακτικό πληθωρισμό να διαλύει την κοινωνία και τον ναζισμό να κάνει τα πρώτα του βήματα.

Ο Φάλαντα περιγράφει την εποχή του με ανατριχιαστική ακρίβεια δίνοντας στον αναγνώστη το ανάγλυφό της με χαρακτήρες από διάφορα κοινωνικά στρώματα. Το στήσιμο όμως του μυθιστορήματος μου θύμισε κάπως συγγραφείς όπως ο Ντίκενς και ο Χάρντι εξ ου και η αναφορά στον 19 αιώνα.

Η ιστορία ξεκινάει με τον νεαρό άνεργο Πάγκελ που παίζει ό,τι έχει και δεν έχει στο καζίνο ενώ ετοιμάζεται να παντρευτεί την Πέτρα που είναι έγκυος. Ο Πάγκελ χάνει τα λεφτά του και αφήνει ουσιαστικά την Πέτρα στην τύχη της ενώ αποφασίζει να αναζητήσει ένα καλύτερο και διαφορετικό μέλλον στην φάρμα του Φον Πράκβιτς, πρώην στρατιωτικού που κι αυτός με τη σειρά του αντιμετωπίζει προβλήματα με τον πεθερό του και με την επανένταξή του στην κοινωνία μετά τον πόλεμο.

Ο όγκος του βιβλίου δεν στάθηκε αρκετός για να μειώσει τον αναγνωστικό μου ρυθμό. Το κείμενο ρέει απρόσκοπτα καθώς παρακολουθείς τους χαρακτήρες από κοντά - εντάξει, όχι όλους - και γίνεται αυτό που συμβαίνει συνήθως με τα μεγάλα σ' έκταση βιβλία του 19 αιώνα – νάτος πάλι αυτός! Όταν τελειώσουν σου λείπει η ρουτίνα τους!

Το ‘Λύκος ανάμεσα σε λύκους’ σε μετάφραση της εξαιρετικής Ι. Αβραμίδου με συντρόφεψε στις διακοπές και λίγο μετά από αυτές κι ήταν θα έλεγα μια ιδανική επιλογή γι αυτή την χαλαρή περίοδο του χρόνου. Μου άρεσε αρκετά αν και από τον Φάλαντα και τα βιβλία που έχω διαβάσει παραμένει αγαπημένο μου το 'Μόνος στο Βερολίνο'.





Σχόλια