Εξιλέωση - Ian McEwan


Τι γίνεται όταν ένα βιβλίο έχει μια καλή ιστορία κι εκεί που πάει να γίνει page turner σε κρατάει πίσω για να προσέξεις κάποιες σκέψεις ή να θαυμάσεις τη γραφή; Δεν θα ήταν ένα τέτοιο βιβλίο, δε θα έπαιρνε αυτό τον χαρακτηρισμό  ίσως να λέγατε. Aς μην είμαστε απόλυτοι. Η Εξιλέωση έχει στοιχεία κι απ' τα δυο.
Λίγο πριν ξεσπάσει ο Β' Παγκόσμιος, η Βριώνη Τάλλις η μικρότερη αδελφή μιας εύπορης οικογένειας στην Αγγλία η οποία έχει συγγραφικές ανησυχίες και ιδιαίτερη αδυναμία στην αδερφή της την Σεσίλια, γίνεται μάρτυρας ενός περιστατικού στον κήπο του σπιτιού τους με πρωταγωνιστές την αδελφή της και τον Ρόμπι τον παιδικό φίλο με τον οποίο ήταν ερωτευμένη, θα αισθανθεί προδομένη ενώ λίγο αργότερα θα προβεί σε μια πράξη που θα σημαδέψει και τους τρεις τους.
 Έχοντας διαβάσει το 'Στην ακτή' παλιότερα το οποίο δε με είχε ενθουσιάσει, η Εξιλέωση μου φάνηκε πολύ πιο ενδιαφέρουσα χωρίς όμως και πάλι να καταφέρει να μου αφήσει στο τέλος κάτι παραπάνω από την αίσθηση ότι έχω διαβάσει ένα καλοδουλεμένο μυθιστόρημα που δεν θα μπορούσε όμως τελικά να είναι κάτι διαφορετικό από ένα ποιοτικό page turner. Κι αυτό βέβαια δεν είναι κάτι κακό. Σας μπέρδεψα; κι εγώ μπερδεύτηκα, κι όταν αμφιταλαντεύομαι σημαίνει συνήθως ότι το βιβλίο δεν μου αφήνει μια ξεκάθαρη εικόνα. Εμένα. Αν διαβάσετε κριτικές μπορεί να πείτε ότι το 'χω χάσει κιόλας. Αυτά.  


Σχόλια