Το άλλο πρόσωπο της Γκρέις - Margaret Atwood




Η Atwood σε λίγες μέρες στην Αθήνα κι εγώ μόλις τέλειωσα ένα απ' τα παλιά (εντάξει, όχι και τόσο), μη δυστοπικά της μυθιστορήματα το οποίο μου θύμισε λίγο απ' τη Μυστική Γραφή του Μπάρυ. Αν και το βιβλίο του τελευταίου μου άρεσε περισσότερο, το Άλλο πρόσωπο της Grace της πολυγραφότατης και πολυβραβευμένης Καναδής συγγραφέως που βασίζεται σε αληθινή ιστορία,  μου κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Δεν παύει να αναρωτιέται κανείς αν η απλοϊκή αφήγηση της υπηρέτριας που κατηγορήθηκε για τον θάνατο του αφεντικού της Τόμας  Κίνεαρ και της οικονόμου Νάνσυ είναι ειλικρινής και με ποιο τρόπο θα καταφέρει να το ανακαλύψει ο Σάιμον Τζόρνταν, ένας εμπαθής και ευγενικός Αμερικάνος ψυχίατρος που συναντάει τη Grace ύστερα από πολλά χρόνια στο Κίνγκστον.
Μέσα από την καθημερινή εξιστόρηση ενώπιον του της πολυτάραχης ζωής της, μέσα από γράμματα, από αποσπάσματα από εφημερίδες, ποιήματα της περιόδου (19ος αιώνας) ξετυλίγεται σε ένα μουντό, υγρό και ζοφερό περιβάλλον το μυθιστόρημα της Atwood.
Έτυχε να βρίσκονται στα χέρια μου το πρωτότυπο (σε μορφή ebook) και το μεταφρασμένο κείμενο. Κι εγώ έτσι χαμένο που το 'χω, διάβαζα μερικά κεφάλαια απ' το ένα και μερικά απ' το άλλο. Συμπέρασμα; Να το κάνετε! Έχει ενδιαφέρον. Και στην Atwood να πάτε να την ακούσετε και για μένα γιατί κατά πάσα πιθανότητα δεν θα τα καταφέρω ...


Σχόλια