Στη σωφρονιστική αποικία - Franz Kafka



Στο διήγημα του Κάφκα "Στη σωφρονιστική αποικία", που αποτελεί το κυρίως μέρος της όμορφης και άκρως ενδιαφέρουσας έκδοσης της Κίχλης κυριαρχεί η μηχανή, ένα σύνθετο κατασκεύασμα τριών επιπέδων το οποίο εκτελεί με έναν ιδιόμορφο τρόπο τους υπόδικους που έχουν καταδικαστεί σε θάνατο, στην προκειμένη περίπτωση με συνοπτικές διαδικασίες.
Δεν θα μπορούσα να γράψω περισσότερα για την υπόθεση και δεν είμαι αυτός που θα αναλύσει το κείμενο. Μια ανάλυση που θα βρει ο αναγνώστης σε ένα εκτενέστατο επίμετρο μετά το τέλος του.
Η δική μου εντύπωση θα επηρεαστεί από την ανάγνωση των παραπάνω και ίσως θα αναζητήσει την πρώτη που προκλήθηκε όταν το τελείωσα, και που αυτή θα έλεγα χωρίς να είμαι βέβαιος πια - αφού είπαμε, έχω επηρεαστεί - είναι ότι η τεχνολογικός πολιτισμός που εμείς εξελίσσουμε καταλήγει να μας καταδυναστεύει. Μπορεί η χρονική στιγμή που γράφτηκε το κείμενο να είναι πολύ μακρινή αλλά μοιάζει να είναι απίστευτα επίκαιρη. Σας μπέρδεψα. Αλλά μην δίνετε σημασία στις προσπάθειες μου να γράψω δυο λόγια για ένα υπέροχο διήγημα. Διαβάστε το και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα. Εξάλλου μιλάμε για Κάφκα. Δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει.


Σχόλια