Ένας ερωτευμένος άντρας - Karl Ove Knausgård


Στον δεύτερο τόμο του Καρλ Ούβε - έχουμε πια αποκτήσει οικειότητα με τόσα που έχω μάθει απ' τη ζωή του που του έκοψα το επίθετο - αναρωτήθηκα πολλές φορές για το μέγεθος του έργου. Ο καθένας διαλέγει να διαμορφώσει όπως θέλει τα κείμενά του και να τους δώσει την έκταση που επιθυμεί ή αυτήν που του επιβάλλεται από μόνη της.
Η ροή της γραφής του Νορβηγού είναι αβίαστη αλλά απ' την άλλη σε κάποια σημεία με κούρασε. Μου φάνηκε ότι οι σελίδες ήταν παραπάνω από όσες θα ήθελα για να ενώνουν τα όμορφα κομμάτια του βιβλίου. Για να πάω από το Α στο Β μέσω Α1, Α2 κ.ο.κ. Υπήρξαν στιγμές που σκέφτηκα να παρεμβάλλω κάποιο άλλο βιβλίο για να μην βαρεθώ. Τα κομμάτια όμως αυτά που με κέρδισαν παρουσίαζαν έντονο ενδιαφέρον και έθρεφαν όπως αποδείχθηκε την όρεξη μου για να συνεχίσω και να φτάσω μέχρι το τέλος.
Στον δεύτερο λοιπόν αυτό τόμο, ο Καρλ Ούβε μας αφηγείται την διαμονή του στη Σουηδία την γνωριμία του με τη γυναίκα του, τη Λίντα, την ένταξη του στην κοινωνία μια χώρας που διαφέρει αρκετά από την Νορβηγία, τις σχέσεις του με τους φίλους της γυναίκας του αλλά και κάποιους δικούς του, την γέννηση του πρώτου παιδιού του. Ίσως σ' αυτό το δεύτερο μέρος ο αυτοβιογραφικός χαρακτήρας να ενισχύεται περισσότερο από ότι στο πρώτο όπου και μου είχε φανεί ότι διάβαζα ένα μυθιστόρημα.
Γεγονός είναι ότι κάποια στιγμή θα προχωρήσω και στο τρίτο. Αυτή τη φορά όμως θα αφήσω περισσότερο χρόνο για να μην έχω την αίσθηση ότι είμαι κι εγώ ένας απ' τους γνωστούς του που παρακολουθεί από κοντά αυτά που δεν είχε μπει στον κόπο να μάθει από τότε που τον γνώρισε...


Σχόλια